Psychosociale Dienst

Begeleiding van onze medewerkers

Na het succesvol afronden van de sollicitatieprocedure wordt de werknemer die een arbeidsovereenkomst bij ons bedrijf heeft ondertekend, op een speciale manier ontvangen. Na het onthaal door de directe verantwoordelijke wordt elke nieuwe werknemer ook uitgenodigd voor een introductiesessie in de maand van de aanwerving, waar de begeleiders van de psychosociale dienst en hun taken worden voorgesteld. De werknemer wordt ook geïnformeerd over de verschillende activiteiten van het bedrijf, de waarden en de diversiteit van de profielen (mensen met of zonder handicap) binnen het bedrijf. De veiligheidsvoorschriften komen aan bod en ook de rechten en plichten van de werknemers worden nog eens herhaald.

De sociale begeleidingsdienst, ook wel psychosociale dienst genoemd, telt 5 begeleiders: de dienst biedt werknemers indien nodig begeleiding in hun dagelijkse leven (administratieve ondersteuning, hulp op het gebied van huisvesting, schuldbemiddeling …) zodat de werknemers onbezorgd kunnen gaan werken. Het bedrijf zorgt er ook voor dat de werkomgeving aangepast is aan iedere persoon: stoel afgestemd op de lichaamsbouw van de werknemer, aangepaste computerapparatuur voor blinden, magazijn voor de productievoorraden met aanpassingen voor slechthorende werknemers (zwaailichten, spiegels) enzovoort.

Na verloop van tijd kunnen de werknemers evolueren. Ze kunnen een andere functie of andere taken krijgen, afhankelijk van de evolutie van hun vaardigheden en ambities.

Newsletter

Suivez l’actualité du Village n°1 Entreprises


Je m'inscris